söndag 21 oktober 2012

Perspektiv.


Perspektiv på livet är väldigt viktigt. Det får mig att reflektera och värdesätta både mig själv, min vardag och mina nära. Av en händelse klickade jag mig in på en blogg häromdagen. En blogg som handlar om något helt annat än löpning. En blogg som ger perspektiv. Kristian, 29 år som är döende i cancer. Han kan inte springa, hans kropp orkar inte.

Jag kan inte släppa hans ord och förundras över olikheterna i våra bloggar. På något vis kanske de ändå har gemensamma saker. Vi vill båda berätta och på något vis strävar vi mot ett mål. Mest av allt är jag så fruktansvärt glad att det är jag som skriver bloggen om löpning. Egoistiskt med sant. Det är med en leende jag knyter på mig skorna och ge mig av på dagens runda...

Tänkvärt de dagar livet känns piss. Tänkvärt alla dagar. Han ger mig perspektiv.
ikroppenmin.blogspot.se

Trevlig söndag på er!
Elin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar