onsdag 17 oktober 2012

När kylan tränger sig på..


Löpning förknippas hos många (inkl mig) med något man sysslar med sommartid. Inför vinterns utmaning har jag därför läst på en del om vad rutinerade brukar ha på sig när det nalkas löpträning i minusgrader. Jag är själv van att vara ute mycket på vintern men helt ovan när det kommer till löpning.

Om jag sammanfattar mina egna efarenheter med andras så kan man nog säga att det vinnande konceptet kan se ut som så:

- Lager 1 underställ: Gärna i ull. Personligen gillar jag min marionulltröja jätte mycket. Blir helt klart att inhandla en till sån inför vintern.

- Lager 2 underställ (om det är kallare än runt - 5 grader): I microfleece.

- Jacka som sitter luftigt, är vindavvisande & "andas".

- Tights som finns i modell fodrade. Eller kan man helt enkelt sätta på sig ett par underställsbyxor i ull under sina tights.

- Mössa & vantar

- På fötterna kan det vara bra att ha ett par vattenavvisande skor som jag också tycker värmer lite mer. Blir du kall tycker jag att ullstrumpor är det bästa.

Glöm inte reflexvästen!

Här kommer lite bilder från min önskelista









 
Reflexväst, Stadium, 99 kr
Underställströja i marinoull, XXL, 579 kr
Underställströja i marinoull, XXL, 299 kr
Pannband, XXL, 199 kr
Mikrofleece, Stadium, 399 kr
Handskar, Stadium, 199 kr
Mössa, Stadium, 149 kr
Strumpa i ull, Stadium, 179 kr

Ha en fortsatt fin dag!
Elin
 



5 kommentarer:

  1. Reflexväst är verkligen ett måste nu under löpturer när det är mörkt. Fick mig en påminnelse om det när jag sprang häromkvällen och blev "utskälld" av ett färg tonåringar på cykel som faktiskt inte såg mig när jag sprang på en dåligt upplyst cykelväg... Kunde inte mer än att hålla med dem! (Som tur är hade jag då redan beställt mig reflexväst som nu ligger redo hemma. Ska bara bli friskt först influensa/rejäl förkylning har helt stoppat min träning sen en vecka tillbaks. Såååå tråkigt! Jag såg verkligen fram emot höstlöpningen! Grrr... // Lena


    SvaraRadera
  2. Stavar och skriver som en kratta gör jag visst - tack savningskontroll! :-)

    SvaraRadera
  3. Krya på dig Lena! Tråkiga tider nu med många som är sjuka..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Hemma från jobbet idag. Förutom vila blir det nog jakt på fler inspirerande löpningsbloggar - du har kanske några tips som du läser?

      Tycker det är kul med några som ligger på ungefär samma nivå. Många jag hittat har sub 40-45 mål på milen. Själv ligger mitt milmål inför nästa år på sub 50.

      Radera
  4. Tyvärr tycker jag att det är så också. Lite därför jag startade bloggen :) Det är du & jag som får kämpa mot sub 50!

    SvaraRadera