söndag 21 oktober 2012

Pass 5/76

Dagens pass såg ut enligt följande:

Längd: 7,80 km
Tid: 46,58
Medelhastighet: 6.02 min/km

Lugn och skön tur. Det roliga är att Runkeeper mäter lite tokigt men tanke på att samma bana är lite olika lång från gång till gång. Mer om det i veckan då jag tänkte skriva lite mer om olika löparappar.

Får se lite hur veckans träning kommer se ut. Dels jobbar jag 3 nätter nu mån-ons sen åker vi till fjällen på tor. Lite terräng på fjället ska det då allt bli.

Vi hörs! Kram Elin

5 kommentarer:

  1. På den turen jag sprang mest när jag började springa i våras flippade runkeepern ur total mer än hälften av gångerna. Som bästatur har jag t.ex. sprungit 18 km på 44 minuter. Vet inte riktigt vad det beror på men jag springer nära öppet hav och många gånger såg man på kartan att jag tagit turer långt ut i havet. Hur som helst - jag valde att köpa en gps-klocka. Jag blir peppad av att ha koll på tempo, tider och distanser. Älskar att analysera efter en tur! :-) Då är klockan bra! Ser fram emot ditt inlägg om apparna.

    Bra jobbat idag! Själv inte frisk än... Grrrrr... Men man får perspektiv på saker som sagt, tack för länk till den andra bloggen. Tårarna sprutade på mig när jag läste.

    SvaraRadera
  2. Skoj att hitta den här bloggen (via jogg.se)! Jag är också sjuksköterska, nattarbetande. Fast mkt äldre än du! Började jogga för fyra år sen - som 55-åring!
    Förra året vågade jag mig på Stockholm Halvmarathon! (Blev ingen i år, då jag var genomförkyld.) Och dagen före din halvmara i Berlin är det meningen att jag, min man och vår son ska springa halvmaran i Prag! Kommer att hålla lite koll på dig...! :-)

    SvaraRadera
  3. Lena: Jag kanske får ta och köpa mig en klocka jag med, vilken har du & är du nöjd? Iofs spelar väll några hundra meter ingen större roll men men :) Hoppas du kryar på dig snart nu, envis sjuka du åkt på.

    Birgitta: Kul att du hittat hit! Hoppas bloggen kan peppa och inspirera dig lite! Vi funderade på prag men sen blev det Berlin. Är väll sak samma antar jag :) berlin skall vara platt vad jag förstår, det tycker jag känns bra! Får se om det blir Sthlm sen på sensommaren men en sak i taget :)

    SvaraRadera
  4. Seeeeg sjuka verkligen! Kan inte minnas nåt liknande sen jag var barn (nu 35!)...

    Jag har en Gramin Forerunner 210 och är väldigt nöjd. Tycker klockan är enklare att använda under själva passen, bara kika snabbt på armen. Tycker den funkar mycket bättre än vad runkeeper gjort för mig. Men det är ju en ganska stor kostnad. Utöver GPS-funktionen har den pulsmätare. Jag använder inte sen ännu, men ser det som ett hjälpmedel framöver. Har tränat mycket med pulsklocka tidigare, men känt hittills att det blivit för mycket med puls utöver allt annat jag "analyserar" sönder. :-) För mig ger det en extra kick med löpträningen i alla fall... Tänk den gång man sprungit 10 km på 49.59 och kan registrera det med sin klocka! ;-)

    SvaraRadera
  5. Vi kör med Garmin 405, och tycker de fungerar bra! Mannen använder pulsband också. Kul att kunna ladda in och se karta efteråt - inte minst när man sprungit på nya ställen!

    SvaraRadera