torsdag 1 november 2012

Optimist? Javisst!

Jag kommer knappast bli piggare snabbare för att jag går omkring och tycker synd om mig själv. Snarare tvärtom. Men ibland är det svårt att inte gräva ner sig i sina motgångar istället för att faktiskt blicka framåt.

Hur går det då med min löpning? Det går inte alls.

MEN jag har fått medicin som hjälper och det känns bättre, jag har fått ett nytt jobb (och kommer slippa jobba natt framöver), ihelgen ska jag åka på weekend till Oslo för att träffa mina halvsystrar som jag inte sett på två år. Livet är trots allt rätt bra.

Sen ska jag försöka se lite mer optimistiskt på saken och hoppas kunna vara i form för att springa Lucialoppet (en mil) den 12 dec. Skam till den som ger sig.

Så länge får jag nöja mig med promenader och lite funktionell styrketräning. 

Dagens hälsoboost:

2 kommentarer:

  1. Hoppas helgen gett energi! Vore kul att höra vad för funktionell styrketräning du kör. Har själv inte riktigt hittat min styrketräningsbalans till löpningen... All inspiration är positiv!

    Efter 2 vidriga (jo) kortare joggturer efter mitt avbrott var jag ute på en knapp mil igår, med hyffsat "flow" och allt. Lycka! Långsamt, men lycka! Ser nu fram emot att öka längden på långpassen med mål 15 km innan nyår.


    Håller tummar för ditt tillfrisknande! Kram

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt! Jag kör på samma mål som du med 15 km :) det fixar vi! Ska uppdatera i veckan (förhoppningsvis) om lite styrketräningstips! Sköt om dig & lycka tillmed träningen!

    SvaraRadera